MENANTI SEBUAH JAWABAN

Monday, September 15, 2008

menanti suatu panggilan.panggilan yang sangat ditunggu-tunggu.setiap kali henset berbunyi, cepat-cepat aku tengok, siapa yang call.menanti dan terus menanti.penantian yang amat menyeksakan.tak sabar rasanya nak terima panggilan tu.tapi hati tetap berdebar-debar.

nathalie! ohh nathalie kuan.cepat la call!!! tak sabar dah ni....hm........

siapakah? siapakah perempuan itu? cantikkah perempuan itu?......

sebenarnya.......
nathalie kuan ni adalah human resource senior manager ernst & young. heee...dia la yang interview kitorang hari tu.so kepada yang tertanya-tanya aku dah dapat ke tak EY tu, meh sini nak jawab...

taktau lagi sebenarnya.nathalie tu kata dia akan call dalam minggu ni.dia akan call bagitau samada application kita tu diterima ke tak.tu yang tak sabar-sabar nak terima call dia ni.cuak pon ada. kena alert pasni! setiap kali henset bunyik, mesti kena angkat cepat-cepat. haha...

tapi aku tak kesah pon la dapat ke tidak.sebab takut gak nak kerja kat EY. sebab hari tu, masa interview, dia dah warning awal2, masa kitorang practical nanti, sangat2 busy taw.dia tanya, nanti kerja jangan mengharap sangat la nak balik tepat pukul 5, maybe kena kerja sampai pukul 7 ke 8 camtu la.sanggup ke tak, dia tanya...."sanggup"....aku jawab...

pastu dia cakap lagi, nanti maybe sabtu ngan ahad kena kerja gak.sanggup ke tak sanggup..."sangguppp".......dia cakap lagi.nanti maybe banyak kena travel, jauh2 lak tu.maybe kena outstation gak,sanggup ke tak sanggup?..."sangguppppp"....

so. masa interview memang semua mende sanggup la.sedangkan dalam hati aku tak sanggup sebenarnya.gila ape wehh hari sabtu ngan ahad kena kerja.kena amek micpa la camni.boleh bagi alasan takmo kerja sabtu ngan ahad. banyak aku menipu nathalie hari tu.kurang pahala puasa aku hari tu. wakakaka....

kk.nak tido.kena bangun awal esok.takot dia call awal2 pagi esok. haha...

bye!

^^