SAWAN

Monday, October 6, 2008

helo~

lama tak ber-blogging! lama beraya kat kampung.kat kampung memang takde internet la.so nak online tu cam susah sket la.ada gak la kengkadang tu blogging guna henfon, tapi nak update memang tak larat la kan.slow melampau...

aku balik shah alam sebenarnya hari ahad lagi..taktau lak dorang nak buat konvoi raya tu.kalau tau leh aku balik awal2.dok rumah pon bukan nya dok buat pape sangat..hmm.sedih gak la tak dapat nak join beraya tuh...

so..pagi ahad tu, dalam pukul 8 pagi, dah bertolak dari pasir mas, kelantan.ayah aku nak hantar, sebab takde tiket bas kan.tapi dia nak hantar sampai stesen putra gombak.pastu pandai2 la naik public transport lepas tu kan...

pukul 8 dah gerak.bajet kalo gerak awal sket, orang takde la ramai sangat kan, so jalan takde la jem sangat.tapi malang nya, orang lain pon fikir camtu gak.gerak awal untuk elak jem.alih2 memang banyak nak mampos kereta!

kat semua tempat sesak! otw nak pergi kl tu kena lalu beberapa bandar kan, cam tanah merah, machang, kuala krai ngan gua musang.semua jalan nak pergi sana, semuanya sesak.perjalanan dari pasir mas ke kuala krai yang biasanya hanya amik masa 1 jam 30 minit.tapi hari tu amek masa nak dekat 4 jam! tekanannn...tu belom kira masa perjalanan nak pergi gua musang ngan kuala lipis lagi...

pastu...nak dekat pukul 4 camtu, baru la dapat naik highway kuantan-kl tu.ingatkan dah naik highway ni jalan takde la terok sangat jem nya...mula2 ok.tapi bila lepas je tol karak, jalan start jem balik.dari tol karak nak sampa tol genting sempah tu, memang kereta2 gerak slow2 macam semut.boleh cakap setiap 10km tu makan masa nak dekat 1 jam la...

akhirnya..nak dekat pukul 11 baru la nak sampai kat gombak tu.so...train cam dah takde kan.ayah aku suruh tido rumah sepupu aku kat setiawangsa tu je.ayah aku nak kena travel balik kuantan lak.ngan dia keje nya ari ni, adiks aku sekolah lagi.kesian mereka kena travel jauh2. haha....

then.pukul 1130 malam baru sampai rumah sepupu aku tu.bertolak 8 pagi, sampai 1130 malam.perjalanan yang selalunya antara 6-7 jam je, tapi hari ni makan masa 15 jam! dah la dengan tak makan nye.nak berhenti makan pon takleh sebab orang ramai sangat.dah la kedai penuh orang.so seharian semalam tak sentuh nasik pon.

so.pagi tadi baru la aku naik komuter balik shah alam.terponteng la kelas pagi tadi. haha...

tapi memang takleh lupa pengalaman nak kereta semalam.sawan aku dalam kereta tak tahan dok dalam kereta lama2.haizz....

ni gambar aku cilok dari berita harian.ni kat plaza tol bentong.kitorang sampai sini dah malam.so takde la kereta ayah aku dalam pic ni. haha...banyak weh kereta!

^^

4 comments:

Anonymous said...

laa..sian ko dok 15jam dlm kete.alhamdulillah aku ngn adik aku blk kg pd time2 org xbape nk balik..aku p ipoh b4 berbuke puasa yg last.aku balik kl raye kedue.jln lancar je.RnR pun xramai.
err..setiawangsa adalah sgt dkt ngn umah aku ye!asal xdtg beraya???:P ku ade berjalan2 kt stwangsa tau mlm ko smpi stwangsa tu.hehe

Anonymous said...

owh..aku da ckp.suh nenek ko pindah kl je.senang..abis cte.umah sebelah nenek aku ade kosong.tuan umah die da mati kot.huhu.nak??

nazmie said...

tu la.tapi kesian kat ayah aku lg kot kena drive 15 jam.tak termasuk balik kuantan lg. haha....

lorrr.yeke.taktau dong.lagipon penat sgt.tak larat nak jalan2 dah malam tu. huuu...

nazmie said...

polk.nnt aku ckp kat nenek aku.kalo dia nak, nnt aku kompemkan kat ko eh.tapi book la dulu umah tu.jgn bagi sape2 duduk lg eh.