Kenanga

Friday, January 23, 2009

Today, my glory days as Kenanga's external auditor finally end. Selepas hampir 2 bulan menimba ilmu dan 'mencari rezeki' kat Kenanga, akhirnya hari ni aku meninggalkan Kenanga buat kali terakhir.. =(

tak expect pon sebenarnya hari ni last day kat sana. ingatkan next week ada lagi.my senior la, dia kata dah booked sampai end of january. then, tadi dia check balik, tetiba je dia kata,

"eh.Nazmi.u already booked for another job la next week!"

F*CK!..cakap dalam hati je la kan.takkan nak cakap camtu kat senior kan...dah la banyak kerja aku cam pending, tak siap lagi.dah plan nak setelkan semua2 kerja aku next week.so terpaksa la siapkan hari ni jugak.

memang tak sempat siap la kan.so i left lots of 'shits'.aku tinggal kat sini sket, kat situ sket, kat sana sket.kalau himpun2kan tu, banyak gak la.documents tak masukkan dalam file lagi la,tak cross ref la, tak confirmkan amount ngan client lagi la. macam2 gak la.kerja simple2 je, tapi asyik terlupa nak buat.client semua ngah busy..so pandai2 la diorang clean up those 'shits' nanti. wakakaka.....

sedih..sebab dah 2 bulan kot kat situ.so cam dah kenal ngan ramai orang kat Kenanga tu.seniors memang terbaik.clients pon ok.selalu lepak2 ngan pekerja Kenanga yang suka sembang2 lucah je kerja.orang2 kahwin semua kan.nak buat camne. ^.^

benci tol kena masuk job lain.lepas ni dah kena assigned to accette.what and where the fucking hell is accette? lepas ni memang kena google dulu la. hmmm...

by the way..sempena chinese new year yang bakal menjelang tiba,tadi seniors aku belanja yee sang (adakah aku spelled it correctly??? ntahla...)...yee sang ni makanan yang campur2 tu and kena lambung ramai2 tu.tradisi orang2 cina malaysia dan singapore.dan menurut kata diorang, kalau lambung lagi tinggi, lagi bagus. and masa lambung2 tu, buat la wish masing2...

then, memang totally bising la tadi bila semua jerit wish masing2.setiap kali lambung macam2 wish keluar.

"more money! more bonus! good result! healthy babies! bos tak masuk ofis ari ni! less work!"

client2 kat luar meeting room tu tengok pelik je apsal auditor2 ni jerit2 tak tentu pasal.dah la bising. haha.....

then makan la mende tu. first time try, not bad la.sedap gak.macam banyak sayur2 dan kacang2.pastu ada salmon mentah.mula2 memang geli nak makan.sebab tak pernah makan pon salmon mentah ni.takut hanyir ke apa kan.then bila try...tak rasa pape pon.tapi rasa best je kunyah2 salmon mentah tu. hahaha....

then..petang tu semua balik awal sebab semua cam dah takde mood nak buat kerja.tak sabar nak cuti punya pasal...aku packed2 barang, bagi soft copy semua kerja kat senior, serahkan balik access card Kenanga,byebye kat dorang, then aku pon melangkah meninggalkan bangunan Kenanga International tu buat kali terakhir.sedihnyeee......

ada gambar.tengok la.....

Me with the ladies.and our yee sang.


The great Kenanga Team. From left: ATHL, NAMA, HWH, TLC, MRKB, CMK, MNMZ, TSA. Photographer: OY

TSA swap ngan OY. Yin yin!


p/s: masa nak balik tadi, komuter nak pergi pelabuhan klang rosak kat kl sentral.so orang nak naik train ke port klang kena kongsi platform ngan orang nak naik train pergi seremban.tambah plak ngan manusia2 yang pulang bercuti untuk cuti panjang ni, so memang platform tu penuh luarbiasa ngan manusia-manusia.memang kena tunggu 4-5 train baru leh naik ni...then aku 'geniusly' pergi tukar platform.naik train perggi arah bertentangan. turun kat stesen kuala lumpur.then tunggu train ke port klang kat situ.so dapat naik dengan selambanye. then bila train tu sampai kat stesen sentral, memang orang berebut-rebut la.semua nak balik cepat.tolak-menolak pon berlaku. then ada satu akak ni (bertudung) menjerit2.siap mencarut2 lagi sebab marah orang dok tolak2..aku gelak je.dalam hati la kan.aku gak yang pandai dapat naik train senang2 takyah berebut2. wakakaka.....then aku tengok akak yang mencarut2 tu.oohhh patut la.pakai baju Red Devils rupanya.no wonder la ganas semacam je. ^o^

0 comments: